Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Čekajući Godoa

Komentari (26) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 11 avgust 2009 13:26
Vukašin
Obzirom na opšti trend nepoštovanja Uredbi, Zakona, Propisa i Procedura, stanje u RZZO uopšte ne čudi.
Čudi me samo strahopoštovanje koje pacijenti koji u miru i tišini čekaju, gaje prema Medicinskim Radnicima, koji im drže u šaci Knjižicu-Sudbinu!
"Ko talasa, ide na kraj reda!"
...a svi su lepo i kulturno platili osiguranje i to tačno onoliko koliko im je Država odredila.
Na žalost, nezadovoljstvo korisnika se prelomi na lekarima, koji su (u većini slučajeva) najmanje krivi.
Svima je valjda jasno da je ceo Aparat loš, rešenja zastarela a odgovornih nema ili ih vrlo brzo neće biti, imaće "preče" obaveze...
Preporuke:
0
0
2 utorak, 11 avgust 2009 13:46
Kosta Slavkic
Jedinom coveku, tom, nesmenjivom, vecitom, ministru zdravlja, zelim da se leci u bilo kom domu zdravlja. Ali, da ceka red (ne preko veze da ulazi), da se leci sa lekovim koji mu prepisu doktori u Domu zdravlja. Jer on je sve lecenje doveo do do "savrsenstva" tako da bolesnici vise provode u prevozu i cekajuci u cekaonicama nego kod lekara koji i da hoce nema vremena da ga pregleda, pa odokativno, kako je raspolozen, prepise lek. Nisu lekari krivi! Kriv je večiti ministar i njegovo ministarstvo.
Nikada gore zdravstvo nije bilo.Nikada lekari nisu bili toliko nezainetesovani za pacijenta i nikada pacijenti nisu osetili bespomocnost kao sada od kada je ovaj, T. Milisavljevic, ministar. Vlada je bedna, ali ovaj je jos bedniji. Sto ga Tadic ne smeni nije mi jasno?!
Preporuke:
0
0
3 utorak, 11 avgust 2009 13:49
Jasna Simonović
To što Ministar daje saglasnost za rukovodeće mesto, ne znači da preuzima njihovu odgovornost za sve što urade kako ne treba! Direktor RZZO koji dočeka da neko ukrade 2,5 miliona kutija treba da u najmanju ruku ode kod oftalmologa, a svakako da podnese neopozivu ostavku! Da bi neko RZZO počeo od početka i uvezao sa farmaceutskim krađama, za koje su doktorski boza...
Niste u pravu da smo “svi zbunjeni”! Ima nas koji nismo...Samo možda još niste dočekali nekoga iz Farmaceutskog jezgra ...Znam , svima nam je “Godo” tako privlačan lik, pa nekada samo njega čekamo...I i ima nas (ta sam!) koji baš znamo šta su ne samo bela, već i crvena i ostala krvna zrnca!
I šta to ima toliko važno u tom Zakonu o javnom informisanju da se naš ministar zdravlja njime bavi više nego Zakonom o proizvodnji i prometu lekova iz 1993. godine? Zar nema majki i među zdravstvenim osobljem da budu hrabre?
Da, mi zaista imamo naša rešenja, originalna...TO JE U PRAVU! Ali Ministar je to moćda samo osetio a nije mu niko još nacrtao...
Preporuke:
0
0
4 utorak, 11 avgust 2009 14:37
hiperborejac
Pravi srpski novinarski tekst
Preporuke:
0
0
5 utorak, 11 avgust 2009 16:45
mali mix
Odlican tekst.
Zbilja se ministar pretvorio u PR menadzera, svaki dan pravi konferencije za stampu ali oko perifernih stvari. Medijski pokusava da kamuflira promasaj svojih 8 godina mandata...sve je to dzabe. Zivot i stvarnost su ga sustigli iako se ponasa, ne kao ministar zdravlja vec ministar propagande iz doba komunizma.
Preporuke:
0
0
6 utorak, 11 avgust 2009 20:58
Dag
Večiti Tomica je tipičan aparatčik iz vremena komunizma. Samo je sada u službi partije G. Metode su ostale iste – promeniti bilo šta da bi ostalo isto sve. Korumpirati lekare primamljivom ponudom da rade na dva i više mesta, što u stvarnosti realizuje samo uzan krug odabranih koji rade i na desetak mesta. Konkurencija za ulazak u ovaj kružok je oštra i to održava piramidu sistema. S druge strane, nije moguće saznati šta se dešava tamo gde se sliva novac osiguranika. Tako se krug zatvara. Sitan mamac odozdo i veliki odozgo. Ovaj G ekspert jako dobro razume kako taj koruptivni sistem funkcioniše i savršeno ga održava stalnim inovacijama i permanentnim mandatima. Sada u njega uvlači i privatne ordinacije. Učiniće on (i ona) bilo šta, osim da se izjednače privatni i državni sektor time što bi osiguranici mogli da se leče gde im je volja, bez obzira da li im odabrani lekar radi u privatnoj ili državnoj ustanovi. Ali to bi bio kraj malih monopola i velikih zarada. A bahatost je sirova manifestacija moći – nekada komunističke, sada geometarske.
Preporuke:
0
0
7 utorak, 11 avgust 2009 22:33
zoran stakovic
Mali mix gresi, ministarstvo zdravlja nema PR sluzbu ono ima sluzbu za propagandu koje pokusava nemoguce-da demantuje realan zivot. Ta propaganda treba da nas ubedi da nema liste cekanja, dopunskog rada na onkologiji da se nase zene koje ne plate namet "izabranom lekaru" ne tele, da posle gotovo deset godina reformi uz ogromne pare, uz domace i strane kesperte nemamo zdravstveni sistem baziran na monopolu usluga i monopolu osiguranja.
Slazem se sa autorkom ovog teksta (kako sam ga ja shvatio)da "zasluge" za trenutno stanje ne snose ni lekari ni pacijenti vec... onaj koji diriguje.Onaj koji je postavio zdravstveni sistem baziran na korupciji i diskriminaciji. Medjutim taj traje vec sest mandata kao "koaliciono resenje" sto znaci da smo mi obicni gradjani i nase zdravlje talac losih koalicionih resenja nasih moralnih politicara.
Ono sto je najtuznije je sve sire ubedjenje da se u zdavstvu nista nece promeniti sve dok neko "spolja" ne bude objasnio nasim politicarima da u 21 veku u evropi nije dozvoljeno napraviti crno trziste medicinskih usluga gde je sve dozvoljeno.

Da nisam pogresno napisao- u ovom trenutku u zemlji srbiji nasi eksperti prave crno trziste medicinskih usluga. I Taj koji je sve ovo napravio treba da dobije nobelovu nagradu za humanost jer je Hipokratovu zakletvu reformiso u diplomu trgovacke skole.
Preporuke:
0
0
8 sreda, 12 avgust 2009 00:19
hiperborejac
Pacijenti u Srbiji su imali izbore .. više puta za ovih devet godina.
I uvek su birali dr Milosavljevića za ministra.
Šta tu nije u redu?
Da nisu izbori bili lažirani i "pokradeni" ?
Ne razumem ovoliko nezadovoljstvo nečim što smo sami , demokratksi i pošteno , izabrali.
Pa mogli smo da promenimo ..ali nismo .. dopada nam se.
Preporuke:
0
0
9 sreda, 12 avgust 2009 00:40
Sliku svoju ljubim....
Ministarstvo zdravlja se bavi propagandom kao ni jedno drugo ministarstvo, to je vec postalo karikaturalno. A na drugoj strani nezadovoljstv o pacijenata iz dana u dan raste. O pomami PR-ova, koji neprekidno pritiskaju i kontrolisu novinare, cimaju ih i zovu za sve i svasta, zovu na radne dorucke, ruckove, vode ih u wellnes centre, pa onda potom zovu neprekidno sta ce i kako pisati... Jer - u tekstvoima mora da bude samo jedan lik - ministar / rekao, otvorio, zatvorio, ocenio, upozorio.../ Ima li jos nekoga u tom zdravstvu osim njega? Zabranio lekarima da govore bez odobrenja i to uneo u Kodeks ponasanja! Zemljo otvori se! Sta?-Ne umeju da govore, ne umeju da misle, u cemu je problem? Izmaci ce se kontroli? A tek ministrova nezajazljiva strast za slikanjem je vise nego komicna. KOmedija Del arte.
Preporuke:
0
0
10 sreda, 12 avgust 2009 07:15
Anonymous
Ko ne zna a ne zna da ne zna - kloni ga se

Ovaj Tomica (da ne kazem ministar) nekoga podseca na neznanje?!
Kao da nije dosta sto nas njegovi saborci pljackaju vec deset godina nego se i on tu nasao sa svojim 'znanjem' o zdravstvenom sistemu, zakonima, organizaciji, raspodeli budzeta i pravima pacijenata ne bi li nas potpuno dokrajcio:
'Ko nema para, ne treba ni da zivi....'
Preporuke:
0
0
11 sreda, 12 avgust 2009 08:42
Jasna Simonovic
Nažalost zdravstvo i farmaceutska industrija su kod nas još uvek tabu tema ...Svi naši komentari tako su samo mrtvo slovo na papiru...Ko to "pritiska" da u javnost ne izađe istina o generalnim zastupstvima, registracijama lekova i uvozu lekova...Ljudi imaju imena i prezimena, i njima će biti lakše kad skinu breme sa sebe..
Preporuke:
0
0
12 sreda, 12 avgust 2009 09:11
Jasna Simonovic
I dok "čekamo Godoa", evo jedne predivne biblijske za ovaj divan sunčani avgustovski dan u Beogradu:

"But be doers of the word, and not merely hearers."--James 1:22"
Preporuke:
0
0
13 sreda, 12 avgust 2009 09:30
VH
Ako lekar u "primarnoj zastiti" radi od 13h a vi stignete u 14h,ostavite sve nade svoje da cete ga videti tog dana.To je mesto na kome vase zdravlje i nerve ruiniraju do te mere, da posle toga mozete samo da pozelite i ministru da se razboli a da nema ni novac ni veze da bi ,ako je ikako moguce,shvatio kako izgleda zdravstvo u Srbiji.Ministar,kao i svi ostali politicari,zivi u paralelnoj stvarnosti iako se pravi da zna o cemu prica.
Preporuke:
0
0
14 sreda, 12 avgust 2009 10:03
rotarijanac
Pacijenti nisu imali priliku da se izjasne za G17+, jer su oni isli u paketu,slepali su se, prvo uz DSS, a onda uz DS. Pacijenti ce se izjasniti opet, na novim izborima. Uskoro.
Preporuke:
0
0
15 sreda, 12 avgust 2009 10:25
zoran stankovic
za hiperborejca-nisam video nigde na izbornim listama da pise a za ministra zdravlja Tomica Milosavljevic. Koliko se secam ni u predizbornoj kampanji nisam video nigde ministra Milosavljevica niti je uopste iko od politicara pricao o zdravstvu. Ali je tacno jedno- gradjani ne mogu da rese ovaj problem u zdravstvu, oni na njega mogu samo da ukazuju. Treba javno reci da ljudi koji imaju moc i odgovornost da rese diskriminaciju i opstu korupciju u zdravstvu su oni koji su predsednici stranaka koje cine vlast a to su u ovom trenutku Boris Tadic, Ivica Dacic i Mladjan Dinkic.Apsolutno je tacno da Boris Tadic, Mladjan Dinkic i IVica Dacic snose svu odgovornost zbog kontinuiteta sistemske korupcije i bezprizorne diskriminacije pacijenata u srpskom zdravstvu.
Preporuke:
0
0
16 sreda, 12 avgust 2009 10:34
hipokrat
hiperborejcu gresite,niko od gradjana nije birao korupciju beyumlje na izborima. To je potvrdio i izvestaj GRECO (telo Saveta Evrope) u kome se jasno naglasava da su mesta na kojima je prisutna sistemska korupcija -politicke stranke i zdravstvo. Ovaj izvestaj GRECA jasno ukazuje da su glavni krivci za stanje u zdravstvu predsednici stranaka koje cine vlast Boris Tadic, Ivica Dacic i Mladjan Dinkic. To uostalom i autorka u svom tekstu naglasava-monopol u partiskim rukama. Iz ovog jasno sledi da gradjani svojim izlaskom na izbore i glasanjem za evropsku orjentaciju srbije nisu birali kontinuitet korupcije i diskriminacije.
Stoga odgovornost nemozete prebaciti na gradjane vec jasno treba reci da za trenutno stanje u zdravstvu su direktno odgovorni Boris Tadic, Ivica Dacic i Mladjan Dinkic.
Preporuke:
0
0
17 sreda, 12 avgust 2009 13:00
svetlana vukajlovic
Postovana gospodjo Markovic,

Molila bih Vas da pazljivo procitate tekst u dnevnom listu pres na koji se pozivate, cime cete moci da zakljucite da nijednog momenta nisam optuzila lekare da su ukrali lekove, pa Vas molim da mi ni Vi, poput urednika tog lista, ne stavljate u usta reci koje nisam izgovorila. Na zalost, urednikov poriv je isti kao i Vas, a to je senzacionalizam. A izbacivati senzacionalisticke tekstove je mnogo lakse nego nesto konkretno uraditi, sto dokazuje i cinjenica da se Vi i Vasa organizacija niste odazvali na nas poziv da zajedno radimo u interesu pacijenata, a i sami niste nista uradili, osim sto se povremeno sa ovakvim tekstovima pojavljujete u novinama.
Svetlana Vukajlovic
Preporuke:
0
0
18 sreda, 12 avgust 2009 13:57
Anonymous - odgovor S.Vukajlovic
A sta ste vi g-djo Vukajlovic u vasih 6 (slovima: sest) godina despotovanja u RZZO konkretno uradili osim sto savetujete radnike da tuze svoje poslodavce?
Pa i vi sami spadate u onu grupu koja nam otima od plate x% za zdravstveno osiguranje za koje konkretno nista ne dobijamo, osim cekanja u redovima, cekanja na listama, cekanja na fiskalni racun , cekanja na refundaciju naseg novca...?
Preporuke:
0
0
19 sreda, 12 avgust 2009 14:21
hipokrat
Vrednost ovog teksta i ispravnost stavova iznesenih u tekstu evo dala i direktorka RZZZO Svetlana Vukajlovic. Ja kao lekar godpodju direktorku mogu da vidim samo na televiziji u emisiji "poznati kuvaju". da je gospodja direktorka zna dobro da zakuva vidimo i ovde kroz njenu recenicu- niste dosli da se dogovorimo da zajedno pomognemo pacijentima. Cestitam autorki i njenom udruzenju sto nisu za prodaju. Komentar gospodje Vukajlovic mi lici na sada cuveni komentar pom, min, zdravlja Zorice Pavlovic upucen Verici Barac. Cudi me kako niste prepoznali antikorupciski potencijal sistemskih zakona u zdravstvu.. (isti zakoni koji su legalizovali korupciju , diskriminaciju, konflikt interesa...)
Ja i sve moje kolege koje hipokratovu diplomu nisu komercijalizovale dajemo punu podrsku autorki ovog teksta.
Preporuke:
0
0
20 sreda, 12 avgust 2009 14:32
zoran stankovic-sirotanovic
VS Svetlana Vukajlovic. veoma je lako utvrditi da autorka ovog teksta ne iznosi argumentovane podatke i da novinari senzacionalisticki tendeciozno iznose neistine- pozovote nezavisnog revizora da pregleda Vase poslovanje. Do tada uzdrzite se od etiketiranja i prihvatite odgovornost za rad cele ekipe koja je kreirala ovakav zdravstveni ambijent. DA Podsetimo tu su:
MInistar Tomica Milosvljevic, Dragoslav marisavljevic, Nevena karanovic, Zorica Pavlovic, Dragan Moraca. Djordje Bajec,Zoran Vesic, Mijat Savic i dr. Nemojte zaboraviti da je rezultate rada vase ekipe Svetska banka ocenila visokim 4 mestom u svetu po korupciji a GREKO navodom o postojanju sistemske korupcije.
Cinjenica da autorka ovog teksta i njeno udruzenje nisu prihvatili da budu deo tog ... samo pokazuje vrednost i verodostojnost njene reci.
Preporuke:
0
0
21 sreda, 12 avgust 2009 14:42
Una P.
Sest godina studiranja i 5 godina specijalizacije. Ne uzimam pare ne ucestvujem u dopunskom radu ne dajem recepte i bolovanja prema zeljama, nisam clan nijedne stranke niti sam na rukovodecim pozicijamo(normalno vezano sa predhodnim navodom).
Zasto me onda ministar i njegovi saradnici zovu lopovom? Zasto zbog mene i mojih kolega moraju da donose zakone kako bi sprecili da mi krademo? Sta mi mozemo da ukrademo? Toplomer, gazu, da bolesnom detetu ciji roditelji nemaju para prepisemo lek koji nije jeftin? da li nam zbog toga zabranjuju da komuniciramo sa novinarima bez saglasnosti direktora i ministra? Dosta ljudi, dosta ste stete napravili i nama u struci i pacijentima o kojima brinemo, idite, idite.
I samo da kazem apsolutno se slazem sa konstatacijom Zorana Stankovica da su glavni odgovorni za trenutnu situaciju Boris Tadic, Ivica Dacic i Mladjan Dinkic, jer su dozvolili kontinuitet ovakvog stanja a toliko su "neobavesteni" da ni neznaju da otvaraju istu bolnicu po nekoliko puta.
Preporuke:
0
0
22 sreda, 12 avgust 2009 15:23
Zorica Markovic
Postovana gospodjo Vukajlovic,

kad je rec o saradnji, videli smo kako je prosla Jasmina Lehlajnter, na prvu rec kritike, bez dijaloga, pokosili ste je. Izvukli smo pouke.
Kad je rec o lekovima i stednji, u toj prekomernoj potrosnji lekova, nismo culi koji se to lekovi trose, da li su losa zdravstvena slika nacije ili siromastvo uzrok povecanje potrosnje. Moram vam reci da sa svoje 62. godine ne pamtim da je izvestavanje o zdravstvu ikada bilo na nizim granama. Bajke uspavanke, a ako se neko i usudi da opise ono sto svi prolazimo u drzavnim ustanovama, sledi satanizacija tog medija, urednistva i novinara. Sada ste krenuli na doktore. Da je, kojim slucajem, drzavna sekretarka u Ministarstvu platila pravu cenu stana kao i svi ostali gradjani, drzava ne bi bila zakinuta, ali takođe - i da niste, o nasem trosku, zidali novu zgradu RZZO na Dedinju, mozda povecana potrosnja lekova ne bi bila problem za Fond zdravstvenog osiguranja.
Problem sa Klubom Zdravlje je u tome sto nije na drzavnom budzetu i nije pod kontrolom bilo koje partije. Slazem se to jeste problem. Na zalost, problem novinara, ali i vecine gradjana je sto im se ovaj rezim sve vise prividja kao kopija rezima poput Pinoceovog.
Moje licno uskustvo sa drzavnim zdravstvom je na nivou horora.Ta iskustva objavicu u inostranstvu, jer bi to ovde sprecili, na ovaj ili onaj nacin. Neefikasan i neracionalan sistem, koji ste svojim zakonima ustolicili ponizava i lekare i pacijente. Putovala sam po svetu, ali nista slicno nisam videla. Kada pricam svojim kolegama van zemlje, oni mi ne veruju.
Iskreno vam zelim da, kada sidjete sa te funkcije, mozete mirno kao i sada da prosetate istim stazama kojima danas idete, da vas isti ljudi sa radoscu i srdacno prime, ne zato sto ste direktor RZZO, vec samo zato sto ste Svetlana Vukajlovic.
Preporuke:
0
0
23 sreda, 12 avgust 2009 16:13
arcibald
lekari nesmeju da se oglasavaju niti da ista kazu bez dozvole direktora zdravstvene ustanove koga postavlja ministar, pacijenti ne smeju da pitaju gde im je bubreg a koamoli da objave, novinari koji slucajno objave nesto sto ministru ne odgovara ganjaju se preko suda. Da li zato treba nov zakon o informisanju, da li je pravo na informisanost u stvari pravo na gledanje i slusanje monola ministra?
Gospodo mozete da se reklamirate i hvalite koliko hocete realnan zivot vas demantuje. Moze jazavicar da zeli da bude zirafa i da se reklamira ko zirafa al ubi ga ogledalo, tu ni zakon o propagandi ne pomaze. Slazem se sa vecinom komentara da punu odgovornost za stanje u zdravstvu Srbije snose predsednici stranaka koji su znali koga postavljauu na mesto ministra zdravlja Boris Tadic. Ivica Dacic i Mladjan Dinkic. Slazem se sa konstatacijom da ovde postoji crno trziste medicinskih usluga. Pitanje je samo koliko zivota treba da izgubimo da bi predsednici stranaka koji prave ovakve koalicije shvatili da je doslo vreme za se pozove na odgovornost za stanje u zdravstvu. Nisu novinari
Preporuke:
0
0
24 četvrtak, 13 avgust 2009 11:05
VH
Pomislite samo kako ce izgledati zdravstvo u slucaju da se obistine pretnje novim gripom.To ce izvuci sve najgore osobine koje postoje u ljudima.Panika i nesposobnost koji ce izaci u prvi plan bice ravni ratnim vremenima.
Preporuke:
0
0
25 četvrtak, 13 avgust 2009 17:33
Sava
Slusali smo ovih dana ministra, kaze treba mu 200 miliona evra da bi se nasa zdravstvena sluzba p[ropremila ,,gripni,, udar. Takodje, rekao je da ce lecenje jednog bolesnika kostati 1.000 evra, a obolece 2.500 miliona ljudi. Odmah ministra vratiti u osnovnu skolu - nije savladao tablicu mnozenja i delenja. Ako lecenje jednog pacijenta kosta 1.000 evra, onda je za lecenje 2,5 miliona ljudi potrebno 2,5 milijarde! da li to znaci da ce se leciti samo 10 odsto ,,odabranih,,? Ako je i od G17+ - mnogo je. Stranka eksperata ????!!!!
Preporuke:
0
0
26 ponedeljak, 17 avgust 2009 17:49
Marija Djaković
Trenutno stanje zrdavstva u Srbiji je direktna posledica odsustva bilo kakve volje da se uvede smisao i red u funkcionisanje celokupnog državnog aparata.
Postojeća anarhija ide na ruku posebnoj vrsti ljudi,a mi svi koji im ne pripadamo smo tragične žrtve-u ovom slučaju i savesni lekari i pacijenti.
Ne zna se kome je gore,stvari su izmakle kontroli,kola pošla nizbrdo,bez šanse da se zaustave.
Državu u svim segmentima vode nesposobni,neadekvatno obrazovani ljudi, koji sebe doživljavaju kao Bogom dane,i nemaju nameru da promene ni sebe ni svoje stavove.
Neka nam je slava!
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner